سیاهپوش

شعر و ادبیات و موسیقی

سیاهپوش

شعر و ادبیات و موسیقی

یا خدیجه کبری

جمعه, ۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۵۶ ب.ظ

به مناسبت وفات حضرت خدیجه کبری(س)


فکر من نه ، به فکر زهرا باش

دخترم زیر بار تقدیرست

این طرف ها پر است از دشمن

بی تو دنیای ما چه دلگیرست


رفتنت مثل برق می ماند

زود از پیش چشممان رفتی

تو  به آسودگی و من در رنج

نیمه راهی رفیقمان ، رفتی؟

                                                   

تا خدا دید خسته ای ، بردت

بینتان وعده ای خدایی بود

او بخواهد ، همیشه تسلیمم

کاش امرش بجز جدایی بود


همسر مهربان و دلسوزم

آسمانی شدن ، مبارک باد

رفتی و  رد حلقه ای از اشک

بین چشمان دخترت افتاد


عهد کردی که یاورم باشی

باری از دوش خسته برداری

نه بچینی از این جهان دامن 

داغ بر روی داغ بگذاری!


مادر مؤمنین تو را خواندم

تا بدانند ارزشت بالاست

خوش به حال کسی که در محشر

از تبار خدیجه ی کبراست


گنج خود را به دست من دادی

صرف دین شد ، خودت که میدانی

گنج من هم تو بودی و افسوس

مطمئن بوده ام ، نمی مانی


غصه خط می کشید بر رویت

پیش من در کمال خوشرویی

از امید دوباره می گفتی

آه ، حالا چرا نمی گویی ؟


باورم کردی و شدی مومن

در همان لحظه ای که از ایمان

هیچ باقی نبود ، جز یک بت

در دل خانه ی خدا پنهان


ای (سیه پوش) پیش ما محفوظ

اجر این خدمت تو می ماند

در پناه دعای فاطمه است

هر که این چارپاره می خواند


شاعر : یاسر قربانی


یاعلی و یا زهرا

  • یاسر قربانی

نظرات (۱)

قبول باشه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی